Navodno treba početi koristiti serum za lice i kreme protiv bora u ranim dvadesetima. Pročitala sam taj ‘fun fact’ prije nekoliko dana. Već kasnim, pomislila sam. Već. Kasnim. Ovaj ‘beauty tip’ naveo me na razmišljanje i dublje istraživanje o starenju žena i što im je dozvoljeno, a što nije.
Mediji seksualiziraju mlade djevojke u tinejdžerskim godinama. Ističe se njihova nevinost, čistoća, naivnost i manjak znanja kao nešto što je poželjno i muškarcima zabranjeno. Kada te iste djevojke dođu do ranih dvadesetih, njihova privlačnost blago opada. I dalje su poželjne, pogotovo medijima, jer se krene stvarati bazen potencijalnih kupaca koje su bombardirane godinama kako trebaju izgledati. Taman su dobile kupovnu moć i mogu početi sudjelovati u začaranom krugu kompleksa i pronalaženju brzih načina kako da ih se riješe.
Tada nastupaju kasne dvadesete, gdje žene polako postaju svjesne sebe i svojih vrijednosti. Počinju shvaćati da im je ispran mozak, da ih je pubertet zeznuo i da će sada biti drugačije. No onda krenu napadati mediji još jače. Bore, strije, povećanje kila. Ostvarivanje sebe u ulozi majke i žene. A gdje ti je karijera? Novo poglavlje očekivanja i terora je započelo i ulazi se u fazu približavanja tridesetima.
U medijima, ženina vrijednost koja je sagledana isključivo na temelju njezinog izgleda, počne naglo opadati. Prestane biti toliko interesantna muškarcima jer je svjesna sebe i oni ne mogu više tako lako manipulirati s njom. Medijima služi kao stalni prihod novaca, no dolaskom novih generacija, novih tinejdžerica, one padaju u drugi plan.
Kroz njezine tridesete, od žene se očekuje da zadrži izgled vječne mladosti. Ako ne uspije naći tajni eliksir mladosti, krene u četrdesete i pedesete s istom misijom, samo iscrpljena. Ali nije bitno kako se osjeća, potrebno je sa pedeset izgledati kao da imaš trideset i pet. No ne smiješ stavljati botox ili raditi estetske korekcije, to nije prihvatljivo.
Uz sve navedeno, zaključak koji sam dobila od magazina, filmova, kozmetičke, modne i farmaceutske industrije je sljedeći:
Muškarci stare kao dobro vino. Muškarci što su stariji, bolje izgledaju. Muškarci s godinama i iskustvom postaju mudriji, muškarci u kasnim tridesetima postaju emocionalno zreli. Muškarci koji imaju djecu su privlačniji.
A žene? Žene ne smiju nikada ostariti.
Već kasnim sa nanošenjem kreme protiv bora. Pod pritiskom društva, razmišljam si kupiti malu bočicu seruma za 500 kuna i trackati se svaku večer. Ispitujem prijateljice mojih godina koje već imaju rutinu za dan i noć od pet koraka. Razmišljam što trebam još dodati na listu proizvoda koje trebam koristiti svaki dan, dok se muškarci tuširaju sa 3u1 šamponom.