Žene ne smiju nikada ostariti

Navodno treba početi koristiti serum za lice i kreme protiv bora u ranim dvadesetima. Pročitala sam taj ‘fun fact’ prije nekoliko dana. Već kasnim, pomislila sam. Već. Kasnim. Ovaj ‘beauty tip’ naveo me na razmišljanje i dublje istraživanje o starenju žena i što im je dozvoljeno, a što nije.

Mediji seksualiziraju mlade djevojke u tinejdžerskim godinama. Ističe se njihova nevinost, čistoća, naivnost i manjak znanja kao nešto što je poželjno i  muškarcima zabranjeno. Kada te iste djevojke dođu do ranih dvadesetih, njihova privlačnost blago opada. I dalje su poželjne, pogotovo medijima, jer se krene stvarati bazen potencijalnih kupaca koje su bombardirane godinama kako trebaju izgledati. Taman su dobile kupovnu moć i mogu početi sudjelovati u začaranom krugu kompleksa i pronalaženju brzih načina kako da ih se riješe.

Tada nastupaju kasne dvadesete, gdje žene polako postaju svjesne sebe i svojih vrijednosti. Počinju shvaćati da im je ispran mozak, da ih je pubertet zeznuo i da će sada biti drugačije. No onda krenu napadati mediji još jače. Bore, strije, povećanje kila. Ostvarivanje sebe u ulozi majke i žene. A gdje ti je karijera? Novo poglavlje očekivanja i terora je započelo i ulazi se u fazu približavanja tridesetima.

U medijima, ženina vrijednost koja je sagledana isključivo na temelju njezinog  izgleda, počne naglo opadati. Prestane biti toliko interesantna muškarcima jer je svjesna sebe i oni ne mogu više tako lako manipulirati s njom. Medijima služi kao stalni prihod novaca, no dolaskom novih generacija, novih tinejdžerica, one padaju u drugi plan.

Kroz njezine tridesete, od žene se očekuje da zadrži izgled vječne mladosti. Ako ne uspije naći tajni eliksir mladosti, krene u četrdesete i pedesete s istom misijom, samo iscrpljena. Ali nije bitno kako se osjeća, potrebno je sa pedeset izgledati kao da imaš trideset i pet. No ne smiješ stavljati botox ili raditi estetske korekcije, to nije prihvatljivo.

Uz sve navedeno, zaključak koji sam dobila od magazina, filmova, kozmetičke, modne i farmaceutske industrije je sljedeći:

Muškarci stare kao dobro vino. Muškarci što su stariji, bolje izgledaju. Muškarci s godinama i iskustvom postaju mudriji, muškarci u kasnim tridesetima postaju emocionalno zreli. Muškarci koji imaju djecu su privlačniji.

A žene? Žene ne smiju nikada ostariti.

Već kasnim sa nanošenjem kreme protiv bora. Pod pritiskom društva, razmišljam si kupiti malu bočicu seruma za 500 kuna i trackati se svaku večer. Ispitujem prijateljice mojih godina koje već imaju rutinu za dan i noć od pet koraka. Razmišljam što trebam još dodati na listu proizvoda koje trebam koristiti svaki dan, dok se muškarci tuširaju sa 3u1 šamponom.

Komentari

Još nema komentara na članak. Budite prvi!

Komentiraj