Hiperseksualizacija ženskog tijela u marketinške svrhe

Seksepil se često koristi za privlačenje pažnje. Znate onu poznatu… sex sells.

Činilo se posve logičnim otvoriti temu poznatom i već, usudila bih se reći, izlizanom frazom “sex sells”.

Medij je svako sredstvo koje prenosi poruku. Mediji stvaraju medijski sadržaj, ali mediji već dugo vremena nisu samo posrednici koji prenose poruku jer oni i direktno utječu na društvo.

Zbog velike konkurencije, oglašivači se i dalje vole prikloniti poruci koja će izazvati reakciju. Jaku reakciju. Oglašivači koriste otvoreno seksualne slike ili prikrivene seksualne poruke o ženama kako bi “prodali” proizvod ili potaknuli raspravu i privukli pažnju o proizvodu koji oglašavaju. Ova činjenica dovodi u pitanje javnu percepciju roda, spola i seksualnosti. Različiti spolovi nerijetko su različito prikazani u medijskom sadržaju.

U svijetu lako dostupnog sadržaja, teško je postaviti granicu. Postavlja se pitanje, postoji li uopće jasna granica? Važno je istaknuti da brz protok informacija ima i brojne pozitivne učinke, ali nažalost i negativne.

Mediji su takvi kakvi jesu. Na nama je da približimo problematiku. Mediji na našu realnost i ponašanje mogu djelovati onoliko koliko im dozvolimo i stoga je bitno spomenutu temu obraditi. Protiv medija ne možemo, ali ono što bi trebali, jest njegovati medijsku pismenost.

Kritički pristupiti medijskim porukama.

Medijski sadržaj snažno utječe na mlade, a štetan je utjecaj vidljiv u ponašanju i djelovanju. Nerijetko se naglašava žensko tijelo kao ženino glavno oružje, a intelektu se pridaje minimalna važnost. Kako izgledam? Jesam li se udebljala? Što misliš kad je vrijeme za prvu plastičnu operaciju?

Ako je naša seksualnost determinirana od strane muškaraca teško da ćemo napraviti veliki pomak te dok ne odbacimo postavljene tvorničke postavke, vezat ćemo svoju osobnu vrijednost uz seksepil, a pretjeranu seksualnu otvorenost, smatrat ćemo sramotom.

Seks kao marketinški alat ne koriste samo oglašivači već i javne osobe. Problem je u tom što ih taj isti alat nerijetko osnažuje jer privlači pažnju muškaraca dok paralelno utječe na percepciju ženske vrijednosti. Od žena se očekuje da naglašavaju seksepil dok su iz istog razloga opominjane. Izložene smo medijskim porukama koje nas od malena uče da budemo nesigurne oko svog tijela i opće prezentacije. Nesigurne smo ako odstupamo od stereotipa – prekrasne plavuše s velikim usnama i savršenim bijelim zubima. Čestitke što smo uopće tu gdje jesmo. Zar ne? 😉

Masovni mediji pomoću stereotipa oblikuju pogled na svijet. Počinjemo percipirati osobe koje pripadaju određenoj stvorenoj skupini, a ne kao jedinstvenog pojedinca.

Uz velike napretke u drugim područjima, postaje još naglašenija ta rodna razlika i tim je više žalosno primijetiti da se nismo previše pomaknuli od modela staromodnog predstavljanja muškaraca i žena. Dok god su žene posvuda oko nas prikazivane kao jednodimenzionalne lutkice namijenjene prodaji i boljem plasmanu proizvoda, a muškarci su tek potrošači i njihovi sirovi zaštitnici, nećemo ostvariti pomake kakvi su našem društvu krajnje potrebni…